Wizz Air – Fapados légitársaság 10/10/20
Szerző: RepülőjegyUtazás.hu
– Wizz Air fapados légitársaság (IATA: W6, ICAO: WZZ, Hívójel: Wizzair) A Wizz Air fapados (diszkont) légitársaságot, 2003. júniusában Váradi József (egykoron a Malévet is irányító) vezérigazgató vezetésével, hat légitársasági, […]
– Wizz Air fapados légitársaság (IATA: W6, ICAO: WZZ, Hívójel: Wizzair)
A Wizz Air fapados (diszkont) légitársaságot, 2003. júniusában Váradi József (egykoron a Malévet is irányító) vezérigazgató vezetésével, hat légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember alakította meg. Az első járat 2004. május 19-én szállt fel a Katowicei nemzetközi repülőtérről. A Wizz Air az egységesen 180 fő befogadására alkalmas, bőrüléses Airbus A320-as repülőgépekkel üzemel. A 2009. júniusában az Airbus repülőgépgyártóval kötött szerződésük alapján, a jelenlegi flottájuk (34 db Airbus A320-as repülőgép) méretét fokozatosan 132-re növelik, amellyel hosszabb távon a Kelet-Közép-Európában elfoglalt vezető pozíciójukat akarják megőrizni. A Wizz Air a régióban 12 repülőtéren üzemeltett bázisrepteret (Budapest, Szófia, Prága, Gdansk, Katowice, Poznan, Varsó, Wroclaw, Bukarest, Kolozsvár, Temesvár, Kijev), köztük a budapesti Ferihegyi nemzetközi repülőtéren is. A Wizz Air általában a városoktól távolabb eső, olcsóbb másodlagos repülőtereket használja (pl.: London – Luton repülőtér). A Wizz Air légitársaság több mint 150 útvonalat kínál utasainak.
Fontos!
A Wizz Air jelenleg nem indít járatokat a szlovákiai pozsonyi (Bratislava), és az ausztriai bécsi (Wien – Schwechat) repülőterekről!
Úticélok:
A Törökországba induló 2 új járattal (2011. június 18-tól: Antalya, 2010. december 17-től: Isztambul), a Wizz Air fapados légitársaság által elérhető országok száma 22-re emelkedett. A Wizz Air járatai a budapesti Ferihegyi repülőtér (Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Ferihegy Airport), 2-es terminálja alól indulnak.
A Wizz Air fapados légitársaság, az alábbi országok városaiba indít járatokat a budapesti Ferihegyi repülőtérről:
- Egyesült Királyság: London (Luton repülőtér)
- Németország: Frankfurt (Hahn repülőtér), Düsseldorf
- Spanyolország: Barcelona (terminal 2), Madrid (terminal 1)
- Hollandia: Eindhoven
- Belgium: Brüsszel (Charleroi repülőtér)
- Svédország: Göteborg (Göteborg City repülőtér), Malmö, Stockholm (Skavsta repülőtér)
- Finnország: Turku (terminal 2)
- Törökország: Antalya, Isztambul (Sabiha Gokcen repülőtér)
- Románia: Marosvásárhely
- Olaszország: Bari, Catania, Bologna, Milánó, Nápoly, Pisa, Róma (Fiumicino repülőtér – terminal 2), Velence (Treviso repülőtér)
Wizz Air szolgáltatások:
A fedélzeten szabad helyválasztás van. A légitársaság nem biztosít ingyenes étkezést járatain, de a légiutaskísérők árusítanak italokat, könnyű hideg ételeket. Ezen kívül a járatokon vásárolhatunk még a Wizz Air légitársaság logóival ellátott különböző ajándéktárgyakat és más használati eszközöket is. Az online repülőjegy foglalás esetén, attól függően, hogy melyik országból utazik, különböző biztosítások (útlemondás, poggyászbiztosítás, járatkésés) is igényelhetőek.
– Check-in (utasfelvétel):
A Wizz Air fapados légitársaság 2010. április 1-től díjat vezetett be a repülőtéri utasfelvételre. A foglaláskor megvásárolt repülőtéri utasfelvétel (utasonként, járatonként számolandó) 5 euróba, míg az indulás napján megvásárolt 10 euróba fog kerülni. Az internetes utasfelvétel ingyenes. Az internetes utasfelvétel a járat menetrend szerinti indulását megelőző 7. naptól lehetséges az indulási időpontot megelőző 3 óráig bezárólag. Akik csak kézipoggyásszal utaznak, azoknak lehet nagyon hasznos az internetes utasfelvétel szolgáltatása (web check-in), mivel nekik a repülőtéren az utasfelvételi pultoknál nem kell sorban állniuk, hanem egyenesen mehetnek a biztonsági ellenőrzéshez a repülőtérre érkezést követően.
Internetes utasfelvétel esetén, nyomtassa ki (elegendő a fekete-fehér) a beszállókártyát, melyet a beszálláskor a kapunál úti okmányaival (útlevél vagy személyigazolvány) együtt be kell mutatnia.
Olcsó fapados repülőjegyek, repjegyek – easyJet, Wizz Air, Ryanair, Air Berlin
– Elsőbbségi beszállás:
Az Elsőbbségi beszállás szolgáltatásának igénybe vételével, jogosulttá válik, hogy az elsők között szólítsák beszálláskor, attól függetlenül, hogy mikor érkezett az utasfelvételi pulthoz, de egyben a szolgáltatás megvásárlása nem jelenti azt, hogy a kívánt helyre is ülhet, mert lehetnek korábban előre lefoglalt ülések. Az Elsőbbségi beszállás szolgáltatást, közvetlen online repülőjegy vásárlás esetén lehet megrendelni, de van mód a telefonos ügyfélszolgálatnál is igényelni, és megvásárolható még a repülőtéren is az utazás napján, de ennek díja magasabb, mint online vagy telefonos igénylés esetén. Az Elsőbbségi beszállás szolgáltatásának díja nem téríthető vissza. A szolgáltatást a beszállókártyára ragasztott matrica jelzi.
Kérjük, ne feledje, hogy a járat menetrend szerinti indulása előtt legalább 30 perccel (online bejelenkezett utasoknak), már a beszállókapunál kell lennie.
- Az Elsőbbségi beszállás szolgáltatásának díja utasonként és járatonként online és telefonos igénylés esetén (1100 Ft), míg a repülőtéren (2200 Ft).
– Ülőhely nagyobb lábtérrel:
A Wizz Air járatain előre foglalhat le ülőhelyeket, amelyekhez nagyobb lábtér tartozik, ezáltal kényelmesebbé téve az utazás időtartamát. Az Ülőhely nagyobb lábtérrel szolgáltatást, közvetlen online repülőjegy vásárlás esetén lehet megrendelni, de van mód a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, és a repülőtéren a Wizz Air pultjánál is igényelni. A szolgáltatást a beszállókártyára ragasztott matrica jelzi. A Ülőhely nagyobb lábtérrel szolgáltatás díja vissza nem térítendő.
A szolgáltatás igénybe vételéhez az alábbi feltételek szükségesek:
A nagyobb lábterű ülések, mivel a vészkijárat melletti sorokban találhatóak, ezért a szolgáltatás igénylőjének, be kell töltenie a 18. életévét, alapszintű angol nyelvismerettel kell rendelkeznie, és teljesen egészségesnek kell lennie, hogy vészhelyzet esetén ki tudja nyitni a szárny fölötti vészkijáratot. Ha a szolgáltatás igénylője, nem tudja ezeket a feltételeket teljesíteni, akkor a repülőgépen máshol kap helyet.
Repülésbiztonsági okokból az alábbiakban felsorolt utasok NEM alkalmasak arra, hogy ezekben a sorokban üljenek:
- 18 évesnél fiatalabb utasok
- túlsúlyos utasok
- segítséget igénylő utasok
- várandós utasok
- csecsemővel utazók
- Az Ülőhely nagyobb lábtérrel szolgáltatásának díja utasonként és járatonként online és telefonos igénylés esetén (1375 Ft), míg a repülőtéren (2750 Ft).
100.000 szállás világszerte – Online szállásfoglalás, Vendégértékelések
– Késési jótállás:
A Késési jótállás szolgáltatás csak a regisztrált ügyfelek számára érhető el. Ha járata 2 órát vagy annál többet késik (a repülőgép landolásának idejétől számolva) akkor a Wizz Air fapados légitársaság utasonként 27 500 Ft-ot ír jóvá az ügyfél WIZZ számlájára. A jóváírt összeg a jóváírás után 365 napig használható fel bármilyen járatfoglaláshoz vagy termékvásárláshoz. A szolgáltatás legkésőbb az indulás előtt 2 nappal vásárolható meg (az oda- és visszaútra is külön) online repülőjegy foglalás, és telefonos ügyfélszolgálatos rendelés esetén is.
A jótállás nem vonatkozik olyan késésekre, amelyekről a Wizz Air az ügyfeleit 48 órával előtte értesíti.
- A Késési jótállás szolgáltatásának díja utasonként és járatonként (2750 Ft).
– Kézipoggyász:
A Wizz Air járataira utasonként csak 1 db kézipoggyász vihető fel, amelynek maximális mérete 55x40x20 cm, illetve tömege legfeljebb 10 kg lehet. Ezen felül az utasok az alábbiakat vihetik fel a fedélzetre: mobiltelefon, kamera, kézitáska, kézi számítógép (laptop, PDA), fényképezőgép, úti olvasmány, esernyő, kabát vagy takaró, mozgáskorlátozott utas számára egy pár mankó, két éven aluli gyermek számára: élelmiszer, összecsukható babakocsi, utazókosár. A több mint egy kézipoggyásszal utazó utasok beléptetését a biztonsági ellenőrzéskor megtagadják, ami azt jelenti, hogy az utasnak vissza kell térnie az utasfelvételi pulthoz, és újra kell csomagolnia táskáit. Amennyiben az 1 db fedélzetre felvihető kézipoggyász súlya vagy annak mérete meghaladja a fenti korlátozásokat, az már feladott poggyásznak minősül, melyért külön poggyászdíj fizetendő.
A kézipoggyászban csak kis mennyiségű folyadék (ivóvíz, üdítőital) vihető fel a fedélzetre, ami a kormányzati rendeletek értelmében legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban lehet.
– Feladott poggyász:
Biztonsági okokból a Wizz Air fapados légitársaság nem szállít olyan poggyászt, amelynek tulajdonosa nem utazik a repülőgép fedélzetén.
A csomagtérben elhelyezhető poggyász maximális méretei a következők lehetnek:
- Szélesség: 1,499 m
- Magasság: 1,194 m
- Hosszúság: 1,715 m
A poggyász súlya, biztonsági okokból, nem haladhatja meg a 32 kg-ot.
A feladott poggyászban nem szállítható:
- készpénz, értékpapír
- ékszer, nemesfém, drágakő
- műtárgyak és képzőművészeti alkotások
- okirat, üzleti vagy magánjellegű dokumentum
- úti és egyéb személyazonossági okmányok
- kulcsok
- gyógyszerek
- romlandó áruk
- számítógép, fényképezőgép, videokamera
- mobiltelefon vagy más értékes elektronikus készülék
Amennyiben az utas poggyásza mégis tartalmazza a felsorolt tárgyak valamelyikét, a Wizz Air légitársaság azok elveszítéséért, megsemmisüléséért, késedelméért vagy károsodásáért nem vállal felelősséget.
Kérjük, ne feledje, hogy a járat menetrend szerinti indulása előtt legalább 40 perccel (feladott poggyásszal utazó utasoknak), már meg kell jelenniük a gyors poggyászfeladó pultnál.
– Állatok:
A Wizz Air nem szállít élő állatokat. Ez alól kivételt képez a rászoruló utassal együtt utazó vakvezető kutya, feltéve, hogy a kutya rendelkezik a fuvarozás során érintett államok előírásai által megkövetelt dokumentumokkal.
– Járattörlés és késés utáni ellátás:
A Monori Városi Bíróság döntése értelmében (2010. áprilisában emelkedett jogerőre) a jelenlegi gyakorlatnál, nagyobb összegű étkezési utalványok biztosítását írja elő a Wizz Air és a többi, Magyarországról járatokat indító légitársaságnak egy rendelet, amely az alábbi összegek megtérítését írja elő járattörlés és késés esetén az utasoknak:
- 2-3 órás késés esetén – 8 euró
- 5-8 órás késés esetén – 13 euró
- 8-11 órás késés esetén – 18 euró
- 11-14 órás késés esetén – 23 euró
- 14-17 órás késés esetén – 28 euró
- 17-20 órás késés esetén – 33 euró
- 20-23 órás késés esetén – 38 euró
Wizz Air Telefonos Ügyfélszolgálat Magyarországon: 0690/181-181 (a hívás díja 225 HUF percenként)
« Szabadság-szobor, Central Park, Times Square, Broadway, Wall Street – New York nevezetességei 1. rész Thaiföldi utazás, nyaralás – Phuket, Phi Phi sziget, Bangkok »
Cimkék: fapados, fapados légitársaság, fapados repülőjegy, légitársaság, olcsó repülőjegyek, repülőjegy, Wizz Air
Szóljon hozzá, vagy küldjön visszajelzést weboldaláról.
3 hozzászólás
Tisztelet Ügyintéző! Szeretnék érdeklödni, hogy a tranzitban vásárolt árut külön fellehet-e vinni a repülőre? Vagy bekell férnie a pogyászba. Wizerrel utazok majd. köszönettel Gere Béláné
Tisztelt Gere Béláné!
Tudomásunk szerint fel lehet vinni a gépre, de nem számít külön poggyásznak a tranzitban vásárolt termék, hanem annak is meg kell felelnie a kézipoggyász követelményeinek.
A kérdés pontosítása végett javasoljuk, hogy keresse fel a Wizz Air ügyfélszolgálatát.
Üdvözlettel,
RepulojegyUtazas.hu szerkesztősége
Tisztelt Ügyintéző. Az 55x40x20 as felvihető poggyász fadadoson is érvényes? Köszönöm.